5 practici care iti vor creste nivelul de energie in viata de zi cu zi

de Gabriel Necula

Cu totii avem acele zile in care nivelul nostru de energie e scazut si nu avem randamentul dorit, fie ca este vorba de antrenament, job sau alte activitati. Exista insa unele practici care ajuta si care va vor oferi un nivel ridicat de energie de-a lungul zilei.

Mai departe vom prezenta 5 practici care va vor asigura un nivel de energie ridicat de-a lungul zilei pentru a avea un randament maxim.

  1. Antreneaza-te de dimineata! Fie ca este vorba de arte martiale sau o sedinta de conditionare mai lunga sau mai scurta, un antrenament de dimineata va asigura un nivel ridicat de energie pentru tot restul zilei precum si un nivel mai ridicat de endorfine in creier. Daca timpul nu va permite prea multe, puteti oricand incerca o sedinta scurta de 4-5 minute care sa cuprinda 8 serii de burpees (flotare, genuflexiune cu saritura).
  2. Mananca ca un rege dimineata! Exista o vorba “Eat breakfast like a king, lunch like a prince and dinner like a pauper”. Adevarul este ca dimineata corpul are metabolismul ridicat, corpul venind dupa o perioada de 6-8 ore in care nu a mancat nimic, astfel fiind indicat ca micul dejun sa fie cea mai mare masa a zilei, asigurand corpului aportul necesar de proteine si carbohidrati.

Se recomanda si un shake de izolat proteic la masa de dimineata pentru a ajuta recuperarea musculaturii in cazul sportivilor.

  1. Evita zaharul si produsele ce contin zahar! Asigura-te ca sursele de carbohidrati din alimentatia ta sunt surse sanatoase precum legume, orez, quinoa si fulgi de ovaz, evitand produsele pe baza de zahar, acestea oferind organismului o sursa de energie ce se consuma repede, provocand apoi caderea de energie, corpul ramanand fara carbohidrati care sa-i ofere energie.

Produsele cu indice glicemic mare (zaharuri, fructe, etc) sunt totusi recomandate dupa antrenament, pentru a ajuta la cresterea nivelului de glicogen din muschi.

  1. Foloseste un supliment cu multivitamine. Din pacate, in zilele noastre, este foarte greu sa ne mai luam toti nutrientii necesari strict din alimentatie, mai ales atunci cand mai practicam si sport, astfel cerintele corpului crescand considerabil. Suplimentele cu minerale si multivitamine sunt recomandate atat sportivilor cat si persoanelor sedentare. Studiile arata ca foarte multe boli au ca si cauza lipsa unuia sau mai multor micronutrienti (vitamine, minerale), astfel fiind imperativ sa-i oferim corpului cantitatile necesare.
  2. Odihneste-te suficient! Importanta odihnei nu poate fi subestimata! Asigurati-va ca dormiti intre 6 si 8 ore pe noapte. Mai mult, ideal este sa adormiti inainte de ora 12, calitatea somnului scazand considerabil altfel.

2 thoughts on “5 practici care iti vor creste nivelul de energie in viata de zi cu zi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.